Catalan Basque English French Galician German Italian Portuguese Russian Spanish

Destaquem

Descarrega't el llibre!

informes

Informes

d'Iniciativa Animalista.

Becerrades mai més!

El Bloc de Manolo Sáez

Llibertat.cat

SEPC

Plataforma Prou!

Visita el nostre bloc.

Dilluns, 21 Desembre 2015 23:00

Comunicat de la Plataforma Carles Pinazo davant la pressió taurina cap a l’alcalde de València

La Plataforma Carles Pinazo manifesta el seu total suport a les paraules de l’alcalde de València, Joan Ribó, qui s’ha mostrat favorable a que el 2016 siga el primer sense la més cruel de les formes de linxament de bous al carrer: els embolats. Per posar fi a aquest maltractament, la Plataforma Bous Embolats Abolició!, membre de la Carles Pinazo, porta recollides quasi 35.000 signatures contra els embolats, que s’han fet tristament famosos arreu del món.

Joan Ribó també ha defensat que una ciutat amb tantes necessitats i urgències no es pot permetre destinar diners a la tortura taurina. Els bous al carrer en el seu conjunt, encara que les xifres econòmiques manipulades pel món taurí foren mínimament creïbles, són una forma injustificable d’abús i violència que no té cabuda al segle XXI, com no la té el treball infantil, la violència masclista o la xenofòbia.

En el cas de la ciutat de València, els linxaments a les pedanies només aporten ocupació dels espais i dels temps que també són de les persones que no en volen participar, apropiació dels serveis públics com els de policia i neteja, despesa pública i patiment animal, molt de patiment animal.

Fins ara, les institucions públiques gasten i han gastat molts diners en linxaments. I ho han fet mentre, a la vegada, s’han aplicat dràstiques retallades en serveis, prestacions i ajudes molt necessàries. Per tant, entenem que la proposta de l’alcalde Joan Ribó per a posar fi a aquest balanç injust és molt important.

Des de la Plataforma Carles Pinazo també volem emplaçar el consistori valencià a seguir donant passos endavant, alguns d’ells molt urgents. És necessari recuperar el Pla d’Esterilització Felina (PEF) que el govern del PP deixà sense la seua mísera dotació de 60.000€ anuals amb el pretext de la crisi. La recuperació d’aquest projecte ètic per al control de poblacions permetrà revertir les nombroses morts, els riscs d’accidents i les molèsties que aquella irresponsabilitat generà.

També és necessària una dotació econòmica justa i adequada per a fer front a l’allau d’abandonaments de més de 3.000 gossos cada any als carrers de València que, a més, encara no pot oferir altres instal·lacions que l’antiga gossera, dissenyada fa molts anys per a mantindre uns 40 animals a l’espera de ser eliminats a aquella cambra de gas que, per sort, fa molt que està precintada. Actualment, aquest servei públic està absolutament desbordat i depén completament de l’esforç de moltes persones voluntàries.

També cal una acció decidida respecte a la plaça del carrer Xàtiva, que pot ser convertida en un espai per a totes i tots i on les tortures i matances d’animals siguen part del passat. Si la Diputació de València diu que és una “prestació impròpia” li hem de donar tota la raó: com hem dit abans, és impròpia del segle XXI.

Plataforma Carles Pinazo, 22 de desembre de 2015

Vist 613 vegades